Naruto, fenomenul care a cucerit lumea anime, fiind printre cele mai cunoscute astfel de francize chiar și în rândul celor care nu sunt pasionați de animațiile japoneze, are o istorie de peste 21 de ani. Pe lângă benzile desenate, serialele de animații și diferitele obiecte promoționale, Naruto a devenit și sursa de inspirație pentru jocuri video, care s-au bucurat de un real succes și în România. Deși mulți făceau „parastasul” acestora din urmă odată cu finalul seriei Shippuden, producătorii nu au de gând să pensioneze jocurile Naruto, preferând să mute accentul pe Boruto și pe noua generație de „pui” de ninja.
Naruto to Boruto: Shinobi Striker este cea mai nouă iterație a seriei și își propune să înlocuiască confruntările tradiționale 1vs1 cu un gameplay de tip MMO bazat pe luptele între echipe de câte patru jucători. Chiar și în misiunile ce pot fi parcurse în modul single player, jucătorii se vor putea baza pe cel puțin un coechipier controlat de AI. Schimbarea este una binevenită, din păcate, însă, decorul și realizarea noului joc lasă de dorit.
Aventura începe cu procesul de creare a personajului. Deși avem la dispoziție o paletă bogată de opțiuni, oricât am încerca să individualizăm eroul care ne va reprezenta în joc, acesta va ajunge în final să semene cu unul dintre personajele faimoase ale seriei. Astfel, fanii pot alege să folosească clona perfectă a lui Naruto, a lui Kakashi sau a lui Sakura, în special dacă luăm în considerare și nenumăratele accesorii, costumații, arme, stiluri de machiaj sau coafuri care pot fi deblocate îndeplinind diferite obiective.
După ce am terminat cu setările inițiale ale avatarului, ne trezim în faimosul sat Konoha, având posibilitatea să admirăm chipurile celor mai faimoși luptători sculptați în stâncă, aidoma președinților americani. Singura nelămurire e ce caută zgârie-norii în fundal și, în general, în lumea războinicilor ninja. Piața din Konoha va servi pe post de hub central, în care diferitele personaje îndeplinesc funcții de servitori publici: Sakura este cârciumărița iscusită, Sasuke este bibliotecarul morocănos, în timp ce Kakashi păzește misiunile VR. Aici vom observa și următoarea surpriză nu tocmai plăcută: în locul unui mod single player bazat pe o poveste, producătorii au optat pentru misiuni individuale desfășurate într-un sistem de realitate virtuală.
Nu vă faceți griji, nu e nevoie să ștergeți de praf diferitele de căști de realitate virtuală: VR în cazul jocului de față se referă la un sistem in-game care permite retrăirea celor mai importante momente din istoria Naruto. Problema cea mai mare este însă că aceste misiuni, care redau aceleași confruntări prezentate aproape în fiecare joc al seriei, se repetă în cadrul producției de față: producătorii au reciclat aceleași misiuni crescând doar nivelul de dificultate. Pe lângă repetitivitate, un alt inconvenient ce poate fi amintit este și comportamentul coechipierilor: pentru o experiență satisfăcătoare, recomandăm parcurgerea misiunilor alături de aliați controlați de ființe umane.
Aceste misiuni au mai mult însă rolul de antrenament pentru participanții la Cupa Mondială a luptătorilor ninja. După parcurgerea singur sau alături de coechipieri a misiunilor VR, jucătorii vor fi nevoiți să-și măsoare puterile cu alți oponenți umani. Din păcate, nici la nivelul misiunilor și nici la cel al confruntărilor multiplayer lucrurile nu sunt tocmai echilibrate: chiar dacă ești nivelul 1, începătorul de serviciu, alegând opțiunea Random, te poți trezi în mijlocul unor confruntări de dificultate S, cea mai mare provocare din joc. Din fericire, chiar și așa, ai șanse să câștigi dacă nimerești cu coechipieri de nivel superior, care mănâncă jocul pe pâine.
Terminarea cu succes a diferitelor misiuni și confruntări va duce la creșterea în nivel, respectiv deblocarea de abilități din ce în ce mai puternice. Sistemul de control nu este foarte complicat, dar însușirea unui stil de luptă eficient necesită timp, o multitudine de arme și tehnici ninjutsu putând fi deblocate avansând în nivel. Evoluția personajului va fi influențată și de alegerea unui mentor, fiecare maestru având abilități unice ce pot fi însușite de studenți.
Astfel, pe lângă punctele de experiență care afectează creșterea în nivel, fiecare jucător va dobândi și puncte de experiență necesare creșterii în ochii maestrului. Acest lucru se va întâmpla în special ca rezultat a luptelor PvP și va aduce, de la sine, deblocarea accesului la noi tehnici jutsu. După epuizarea învățăturilor oferite de un maestru, se pot alege noi mentori, descoperiți explorând Konoha.
Cea mai mare noutate adusă de Naruto to Boruto: Shinobi Striker este posibilitatea de a alege un rol diferit față de bătăușul implicat doar în căratul de pumni și picioare. Jucătorii pot alege să se specializeze în protecția camarazilor, vindecarea acestora sau însușirea unui stil de luptă de la distanță. Fiecare dintre cele patru abordări se bazează pe abilități diferite, poate folosi arme diferite și aduce diferite tehnici ninjutsu. Urmând maestrul adecvat, jucătorii au posibilitatea de a construi un personaj cu abilitățile și echipamentele potrivite stilului de luptă ales. Îndeplinirea cu succes a rolului este crucial în cadrul atracției principale a jocului: modul PvP.
Naruto to Boruto: Shinobi Striker include patru moduri multiplayer diferite: Flag Battle (echivalentul modului clasic Capture the Flag), Base Battle (bazat pe cucerirea și păstrarea punctelor de interes de pe hartă), Combat Battle (o versiune a Team DeathMatch) și Barrier Battle. Cel din urmă reprezintă o abordare nouă, în cadrul căreia o echipă încearcă să învingă un boss păzit de niște țepușe. Echipa adversă încearcă să prevină distrugerea țepușelor. Odată distruse, boss-ul devine vulnerabil pentru o perioadă, putând fi atacat direct. Procesul se reia până când bossul este învins sau expiră timpul limită.
Disponibilitatea diferitelor moduri de joc variază în funcție de sezoane. Fiecare sezon durează 1-2 săptămâni, la finalul acestora jucătorii primind recompense în funcție de poziția ocupată în leaderboard. Problema rămâne însă și în acest caz matchmaking-ul: sistemul nu are nici un criteriu care să prevină confruntările dintre jucători de nivelul 10 cu jucători ajunși la nivelul 90. Astfel, la ora actuală cel mai frustrant element al jocului rămâne funcția de matchmaking, care în jumătate din cazuri duce la bătălii dezechilibrate, în care jucătorii de nivel crescut au un avantaj incorect față de răcani. Dacă acest aspect ar fi rezolvat, jocul ar putea primi o notă cu un punct mai mare în testul nostru.
De grafică și de muzică, însă, nu ne prea putem plânge. Prezentarea este reușită, colorată și zgomotoasă, la fel ca serialul de animație. Nu ar fi stricat să fie incluse mai multe hărți, dar, conform declarațiilor date de producători încă dinainte de apariția jocului, acestea își vor face apariția cât de curând. În realitate singura problemă a jocului este una usturătoare: până nu se corectează matchmaking-ul, Naruto to Boruto: Shinobi Striker nu poate fi recomandat decât fanilor hardcore. Ceilalți mai bine așteaptă remedierea problemei și, de ce nu, o reducere de preț.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER